*Вихователям*
Авторські розробки, які можна придбати, перейшовши за посиланням:
Всеосвіта - Національна освітня платформа
QR-код: варіант використання у ЗДО
Інтелектуальні ігри Нікітіних
Набір для оновлення скриньок у роздягальній кімнаті
Картки для індивідуальної роботи
Шість цеглинок - практика використання
Шаблони для створення дидактичних ігор
Шаблон для образотворчої діяльності
"Проросла цибуля в склянці"
Маркування для городу на підвіконні
Малювання по манній крупі: пінгвінчик-фігурист - шаблон для виготовлення атрибута на заняття
"Як Лисичка про мікроби дізналася?"
Тема
заняття: «Як Лисичка про
мікроби дізналася»
Вид: інтегроване
Освітні
завдання: ознайомити дітей з
мікроскопом та його будовою (предметний столик, зажим, об*єктив, окуляр);
поглибити уявлення дітей про мікроби як збудники захворювань; узагальнити
знання про предмети гігієни, зокрема призначення та використання; розширити
уявлення про емоції: радість, сум та злість; закріпити навички миття рук та
використання паперових рушничків. Сприяти розвитку мислення, пам*яті та уваги.
Виховувати бережне ставлення до власного здоров*я, розвивати інтерес до
дослідницько-експериментальної діяльності.
Матеріал: мікроскоп, кошик з яблуками, складний ніж та дощечка,
диво-бокс, рідке мило, рушничок, зубна паста, гребінець для волосся, антисептик,
носова хустинка, зубна щітка, миска, лійка для поливання квітів, мольберт,
презентація Power Point; фартушки, шаблони «Мікробчик» та «Емоції», клей-олівці,
позначки-фішки до дидактичної гри, килимки для загартування, стійки.
Попередня
робота: бесіда «Про здоров*я
та хворобу», розгляд альбому «Предмети гігієни».
Хід заняття:
Вихователь: Доброго дня діти, сьогодні у нас буде заняття
незвичайне, погляньте, скільки гостей до нас завітало. Давайте ми з ними
привітаємося, адже ми чемні діти?
1.
Психогімнастика «Привітання»
(Діти стають у коло)
Другу руку простягни,
Посмішку всім надішли.
Добрий ранок! Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем:
На занятті ми гостей вітаємо,
Гарних емоцій ми їм побажаємо!
Вихователь: Прислухайтесь, музика лунає – це до нас на заняття хтось
поспішає. Діти, а хто ж це може бути? Зараз подивимося.
2.
Ігровий прийом - прихід Лисички
Лисичка: Доброго дня, любі малята.
Діти: добрий день!
Лисичка: Як ви всі повиростали, може і слухняними стали. Дід
Мороз до вас приходив? (Так) І подарунки роздавав? (Так) Значить таки слухняні,
і у мене для вас подарунок є – яблучка. Дивіться, які гарнесенькі та
червонесенькі. Зараз покуштуєте, а все інше – потім (збирається роздавати)
Вихователь: Зачекай. Лисичко, а ти яблучка мила?
Лисичка: А навіщо? Я їх восени з дерева зірвала, об спідничку
повитирала і у ящик поскладала – а тепер вони влежалися, такі смачні-смачні
стали. От до вас у гості йшла і взяла на гостинець…
Вихователь: Значить, яблука ці не миті. Діти, скажіть Лисичці, чи
можна куштувати немиті фрукти?
Діти: Ні
Лисичка: А чому?
Діти: На немитих продуктах харчування є мікроби, а вони
викликають хвороби.
Лисичка: Та ну ні… Я он скільки разів їла яблучка прямо під
деревом і нічого: живіт тільки болів. Але то не від того. Які там на яблуках
мікроби, ми ж їх не бачимо – значить там їх немає.
Вихователь: Діти, чи погоджуєтеся ви з думкою Лисички? (Ні) Давайте
розбиратись у цьому питанні. Та спочатку нам з вами потрібно потрапити у
лабораторію «Юні дослідники»: пройдемо сканування та одягнемо захисні фартушки.
(Накриття 1 – мікроскоп, накриття 2 – яблуко для
розгляду, накриття 3 – блискітки, накриття 4 – миття рук)
3.
Розповідь вихователя про мікроскоп
Вихователь: Ну от ми і потрапили в лабораторію. Погляньте, як тут
цікаво, навіть у столів є таємниці, які ми будемо відкривати. Повернемося до
теми мікробів. Лисичко, навіть діти знають, що побачити мікроби неозброєним
оком неможливо, адже вони занадто крихітних розмірів. Та вчені, - люди, які
досліджують світ і займаються науковою працею, знайшли спосіб заглянути
буквально всередину кожного обʼєкта, який нас оточує. Прилад, який їм у цьому
допомагає має назву – МІКРОСКОП. Саме з допомогою мікроскопа вчені змогли розгледіти
і мікроби: вони можуть бути будь-якої
форми, кольору і розміру, можуть пересуватися, наче підстрибуючи, а як
потраплять в організм – обовʼязково викликають захворювання. Такий мікроскоп як
у нас, це мікроскоп дитячого формату, а вчені користуються набагато
потужнішими, та незважаючи на це ми з вами також можемо відчути себе вченими і
побачите те, що приховане від нашого ока. Хочете спробувати? (Так)
Тоді давайте розглянемо яблуко, яке нам принесла наша
гостя. Лисичко, ти не проти?
Лисичка: Ні. А чи не дозволите і мені поглянути, як всі дітки
роздивляться?
Вихователь: Звичайно.
4.
Робота з мікроскопом – розгляд яблука
Вихователь: Для початку нам потрібно підготувати наш матеріал
для дослідження – яблуко. Я відрізала від нього маленький шматочок.
Тепер слід розмістити його на спеціальне скельце – (предметний столик) так,
щоб він був у полі розгляду мікроскопу і зафіксувати скельце зажимами.
Далі – виставляємо обʼєктив, після цього скельце з яблуком рухати до кінця
розгляду не можна. Тепер вмикаємо світло і через окуляр мікроскопу можна
побачити, що ховається всередині яблука
(Діти по черзі розглядають)
Вихователь:
Ну то що, побачили скільки
мікробів є на шкірці немитого яблука? (Так) Їх там мало чи багато? (Багато)
Вихователь: А тепер настав час для міні-дослідження.
Дослід №1: «Мікроби
передаються від однієї людини до іншої»
-А давайте ми уявимо, що ми пішли на прогулянку у парк. І
зустріли там Лисичку. У Лисички скоро свято і для святкового макіяжу вона
купила собі нові блискітки. Тепер уявіть, що ці блискітки – мікроби. Лисичко,
візьми на пальчик трихи блискіток і торкнись до ручки кожної дитини. Діти,
погляньте на свої ручки, чи бачите ви блискітки? (Так) На початку блискітки
були лише в Лисички, а тепер у кожного з вас, що це може означати? Чи можуть
мікроби передаватися від однієї людини до іншої? (Так) А тепер настав час
повертатися із парку, та на наших ручках є мікроби. Чи потрібно їх позбутися?
(Так) Як ми можемо це зробити? (Протерти руки вологою серветкою) А чи потрібно
вдома вимити руки з милом після повернення з парку? (Так)
Дослід №2: «Мікроби
бояться води»
-А тепер давайте перевіримо, чи може вода змити мікроби?
Для цього нам знадобиться лійка для поливання квітів, миска та паперові
рушнички.
Лисичка: Таак, я зрозуміла – живіт болів у мене саме через
яблука. Я переконалася, там он скільки мікробів на шкірці яблука і взагалі таке
враження склалося, що мікроби всюди довкола нас. Тепер я заплуталася…
Вихователь: Здається я знаю, як допомогти Лисичці. Потрібно
повернутися до садочка і пограти у дидактичну гру «Де мешкають мікроби». Діти,
як думаєте, це допоможе Лисичці? (Так) Тоді нам час покинути лабораторію.
5.
Дидактична гра «Де мешкають мікроби?»
Вихователь: Я буду показувати картки, а ви – піднімайте табличку,
яка показує правильну відповідь на питання «Чи мешкають тут мікроби?»
Лисичка: Тепер я зрозуміла, що мікроби чекають нас на кожному
кроці. Мені сумно, адже тепер я знаю, що збудників хвороб так багато довкола
мене.
Вихователь: Не сумуй, поглянь краще який у нас є помічник. Це –
диво-бокс. Ми з дітками часто використовуємо його на занятті. Якщо сказати
чарівні слова – він допоможе нам розібратися із тим, як протидіяти мікробам.
Скористаємося?
Діти: так!
Вихователь: Торох-торох-торох-ти!
Те, що цікавить, покажи ти!
6.
Робота з диво-боксом «Предмети і засоби гігієни»
Вихователь: Зараз ми по черзі будемо діставати по одному предмету із
диво-боксу і заодно розказуватимемо Лисичці про те, як можна захистити себе від
мікробів, шляхом використання засобів гігієни.
(У
боксі - рідке мило, рушничок, зубна паста, гребінець для волосся, антисептик,
носова хустинка, зубна щітка)
Лисичка: Скільки нового я дізналася, все-все звірятам у лісі
розкажу, вони будуть в захваті!
Вихователь: Діти, настав час трішки розімʼятися. Давайте станемо в
коло і зробимо фізкультхвилинку.
7.
Фізкультхвилинка «Мікроби бояться»
Мікроби бояться, коли я вмиваюсь
(Імітують
процес умивання)
Коли рушничком я чистеньким втираюсь
(Діти
показують, як вони "втирають рушничком обличчя")
Коли мию руки - звичайно, із милом,
(Зображують
старанне миття рук)
Коли тру у ванні мочалкою тіло.
(Показують,
як користуються мочалкою під час купання)
Як тільки відкрию кватирку в кімнаті -
(Крок
уперед - малята "відкривають уявне вікно")
Вони починають щодуху тікати,
(Швидкий
біг із виразом остраху на обличчі)
Бо свіже повітря корисне для мене,
Інфекціям же, навпаки, - неприємне!
(Хитають
головою, скривившись)
Не люблять мікроби всі вимиті фрукти,
(Діти
зображують миття фруктів під краном)
І якісні страви, і свіжі продукти,
(Імітують
процес їжі ложкою)
Зарядка і спорт, гартування й режим -
(Імпровізовані
фізкультурні рухи)
все це аж до жаху огидливе їм!
(Малята
присідають і закривають обличчя руками)
8.
Творче завдання «Настрій мікроба»
Лисичка: Діти, ви мені скільки всього розповіли, я все перекажу
мешканцям лісу, та у лісових мешканців багато домашніх турбот. Давайте ми з
вами виготовимо для них у подарунок листівки, як нагадування, про те, що
потрібно берегтися від мікробів?
У кожного з вас є зображення мікроба, але у нього не
намальоване обличчя, ніщо не показує нам настрій мікроба. Та перед вами є 3
варіанти для створення обличчя – кружечки, які показують емоції: радість, сум і
злість. Ваше завдання – обрати мікробу такий настрій, як зараз у вас, в кінці
нашого заняття.
(Виконання роботи дітьми, схвальний аналіз та вручення)
Лисичка: Я вам вдячна за цікаве заняття, мені вже час повертатися
у ліс. Та я хочу, щоб ви взяли від мене подарунок – яблучка. Але перед тим як
їх куштувати, не забудьте їх ретельно помити.
9.
Підсумок заняття
Вихователь:
-Діти, хто завітав до нас на заняття?
-Про що ми говорили з Лисичкою?
-Як називається прилад, за допомогою якого ми можемо
побачити мікроби?
ГРА - СУПЕР! Діти у захваті😊
ВідповістиВидалитиДидактична гра "Прилуки: інфраструктура мого міста" прекрасна. Із задоволенням буду використовувати у своїй роботі. Дякую!
ВідповістиВидалити