*Вихователям*

Авторські розробки, які можна придбати, перейшовши за посиланням:

Всеосвіта - Національна освітня платформа

Посилання на мій профіль:

QR-код: варіант використання у ЗДО

1) Розробляємо картку для індивідуальної роботи 
2) Розміщуємо на ній QR-код
3) Працюємо з карткою на занятті та віддаємо картку дітям 
4) Пропонуємо батькам переглянути фото із заняття, які розміщені у Вашому блозі, шляхом сканування  QR-код з картки

Безкоштовний генератор QR-коду онлайн, Ви знайдете, якщо перейдете за посиланням:

Інтелектуальні ігри Нікітіних

"Склади квадрат" - знаменита інтелектуальна гра, розробниками якої є класики вітчизняної педагогіки. Гра має 3 рівні складності, які об*єднані простим завданням - скласти квадрат із запропонованих геометричних фігур. Робота за методикою Нікітіних дозволяє розвивати логічне мислення, пам*ять, творче мислення, хоча це не всі її переваги. Більше інформації Ви можете знайти, перейшовши за посиланнями:

Інтелектуальні ігри Нікітіних

5 найбільш популярних методик Нікітіних для розвитку мислення

Набір для оновлення скриньок у роздягальній кімнаті


Картки для індивідуальної роботи



Шість цеглинок - практика використання

Інструмент, який можна використовувати на занятттях, практично для педагога і доступно для дітей. Досвід роботи з LEGO дозволяє назвати його універсальним та напрочуд результативним. 
Успіхів усім, хто забажає спробувати!


Шаблони для створення дидактичних ігор



Шаблон для образотворчої діяльності 

"Проросла цибуля в склянці"


Маркування для городу на підвіконні

Малювання по манній крупі: пінгвінчик-фігурист - шаблон для виготовлення атрибута на заняття

1. Друкуємо шаблони
2. Вирізаємо пінгвінчиків по прчмокутниках (не розрізаючи посередині)
3. Згинаємо навпіл та проклеюємо двохстороннім скотчем, вирізаємо пінгвінчика по контуру, далі   -  фіксуємо посередині паличку для розмішування кави
4. Насолоджуємось катанням пінгвінчика разом з малечею!

"Як Лисичка про мікроби дізналася?"


Тема заняття: «Як Лисичка про мікроби дізналася»

Вид: інтегроване

Освітні завдання: ознайомити дітей з мікроскопом та його будовою (предметний столик, зажим, об*єктив, окуляр); поглибити уявлення дітей про мікроби як збудники захворювань; узагальнити знання про предмети гігієни, зокрема призначення та використання; розширити уявлення про емоції: радість, сум та злість; закріпити навички миття рук та використання паперових рушничків. Сприяти розвитку мислення, пам*яті та уваги. Виховувати бережне ставлення до власного здоров*я, розвивати інтерес до дослідницько-експериментальної діяльності.

Матеріал: мікроскоп, кошик з яблуками, складний ніж та дощечка, диво-бокс, рідке мило, рушничок, зубна паста, гребінець для волосся, антисептик, носова хустинка, зубна щітка, миска, лійка для поливання квітів, мольберт, презентація Power Point; фартушки, шаблони «Мікробчик» та «Емоції», клей-олівці, позначки-фішки до дидактичної гри, килимки для загартування, стійки.

Попередня робота: бесіда «Про здоров*я та хворобу», розгляд альбому «Предмети гігієни».

Хід заняття:

Вихователь: Доброго дня діти, сьогодні у нас буде заняття незвичайне, погляньте, скільки гостей до нас завітало. Давайте ми з ними привітаємося, адже ми чемні діти?

1.     Психогімнастика «Привітання»

(Діти стають у коло)

Другу руку простягни,

Посмішку всім надішли.

Добрий ранок! Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем:

На занятті ми гостей вітаємо,

Гарних емоцій ми їм побажаємо!

Вихователь: Прислухайтесь, музика лунає – це до нас на заняття хтось поспішає. Діти, а хто ж це може бути? Зараз подивимося.

2.     Ігровий прийом - прихід Лисички

Лисичка: Доброго дня, любі малята.

Діти: добрий день!

Лисичка: Як ви всі повиростали, може і слухняними стали. Дід Мороз до вас приходив? (Так) І подарунки роздавав? (Так) Значить таки слухняні, і у мене для вас подарунок є – яблучка. Дивіться, які гарнесенькі та червонесенькі. Зараз покуштуєте, а все інше – потім (збирається роздавати)

Вихователь: Зачекай. Лисичко, а ти яблучка мила?

Лисичка: А навіщо? Я їх восени з дерева зірвала, об спідничку повитирала і у ящик поскладала – а тепер вони влежалися, такі смачні-смачні стали. От до вас у гості йшла і взяла на гостинець…

Вихователь: Значить, яблука ці не миті. Діти, скажіть Лисичці, чи можна куштувати немиті фрукти?

Діти: Ні

Лисичка: А чому?

Діти: На немитих продуктах харчування є мікроби, а вони викликають хвороби.

Лисичка: Та ну ні… Я он скільки разів їла яблучка прямо під деревом і нічого: живіт тільки болів. Але то не від того. Які там на яблуках мікроби, ми ж їх не бачимо – значить там їх немає.

Вихователь: Діти, чи погоджуєтеся ви з думкою Лисички? (Ні) Давайте розбиратись у цьому питанні. Та спочатку нам з вами потрібно потрапити у лабораторію «Юні дослідники»: пройдемо сканування та одягнемо захисні фартушки.

(Накриття 1 – мікроскоп, накриття 2 – яблуко для розгляду, накриття 3 – блискітки, накриття 4 – миття рук)

3.     Розповідь вихователя про мікроскоп

Вихователь: Ну от ми і потрапили в лабораторію. Погляньте, як тут цікаво, навіть у столів є таємниці, які ми будемо відкривати. Повернемося до теми мікробів. Лисичко, навіть діти знають, що побачити мікроби неозброєним оком неможливо, адже вони занадто крихітних розмірів. Та вчені, - люди, які досліджують світ і займаються науковою працею, знайшли спосіб заглянути буквально всередину кожного обʼєкта, який нас оточує. Прилад, який їм у цьому допомагає має назву – МІКРОСКОП. Саме з допомогою мікроскопа вчені змогли розгледіти і  мікроби: вони можуть бути будь-якої форми, кольору і розміру, можуть пересуватися, наче підстрибуючи, а як потраплять в організм – обовʼязково викликають захворювання. Такий мікроскоп як у нас, це мікроскоп дитячого формату, а вчені користуються набагато потужнішими, та незважаючи на це ми з вами також можемо відчути себе вченими і побачите те, що приховане від нашого ока. Хочете спробувати? (Так)

Тоді давайте розглянемо яблуко, яке нам принесла наша гостя. Лисичко, ти не проти?

Лисичка: Ні. А чи не дозволите і мені поглянути, як всі дітки роздивляться?

Вихователь: Звичайно.

4.     Робота з мікроскопом – розгляд яблука

Вихователь: Для початку нам потрібно підготувати наш матеріал для дослідження – яблуко. Я відрізала від нього маленький шматочок. Тепер слід розмістити його на спеціальне скельце – (предметний столик) так, щоб він був у полі розгляду мікроскопу і зафіксувати скельце зажимами. Далі – виставляємо обʼєктив, після цього скельце з яблуком рухати до кінця розгляду не можна. Тепер вмикаємо світло і через окуляр мікроскопу можна побачити, що ховається всередині яблука

(Діти по черзі розглядають)

Вихователь: Ну то що, побачили скільки мікробів є на шкірці немитого яблука? (Так) Їх там мало чи багато? (Багато)

Вихователь: А тепер настав час для міні-дослідження.

Дослід №1: «Мікроби передаються від однієї людини до іншої»

-А давайте ми уявимо, що ми пішли на прогулянку у парк. І зустріли там Лисичку. У Лисички скоро свято і для святкового макіяжу вона купила собі нові блискітки. Тепер уявіть, що ці блискітки – мікроби. Лисичко, візьми на пальчик трихи блискіток і торкнись до ручки кожної дитини. Діти, погляньте на свої ручки, чи бачите ви блискітки? (Так) На початку блискітки були лише в Лисички, а тепер у кожного з вас, що це може означати? Чи можуть мікроби передаватися від однієї людини до іншої? (Так) А тепер настав час повертатися із парку, та на наших ручках є мікроби. Чи потрібно їх позбутися? (Так) Як ми можемо це зробити? (Протерти руки вологою серветкою) А чи потрібно вдома вимити руки з милом після повернення з парку? (Так)

Дослід №2: «Мікроби бояться води»

-А тепер давайте перевіримо, чи може вода змити мікроби? Для цього нам знадобиться лійка для поливання квітів, миска та паперові рушнички.

Лисичка: Таак, я зрозуміла – живіт болів у мене саме через яблука. Я переконалася, там он скільки мікробів на шкірці яблука і взагалі таке враження склалося, що мікроби всюди довкола нас.  Тепер я заплуталася…

Вихователь: Здається я знаю, як допомогти Лисичці. Потрібно повернутися до садочка і пограти у дидактичну гру «Де мешкають мікроби». Діти, як думаєте, це допоможе Лисичці? (Так) Тоді нам час покинути лабораторію.

5.     Дидактична гра «Де мешкають мікроби?»

Вихователь: Я буду показувати картки, а ви – піднімайте табличку, яка показує правильну відповідь на питання «Чи мешкають тут мікроби?»

Лисичка: Тепер я зрозуміла, що мікроби чекають нас на кожному кроці. Мені сумно, адже тепер я знаю, що збудників хвороб так багато довкола мене.

Вихователь: Не сумуй, поглянь краще який у нас є помічник. Це – диво-бокс. Ми з дітками часто використовуємо його на занятті. Якщо сказати чарівні слова – він допоможе нам розібратися із тим, як протидіяти мікробам. Скористаємося?

Діти: так!

Вихователь: Торох-торох-торох-ти!

Те, що цікавить, покажи ти!

6.     Робота з диво-боксом «Предмети і засоби гігієни»

Вихователь: Зараз ми по черзі будемо діставати по одному предмету із диво-боксу і заодно розказуватимемо Лисичці про те, як можна захистити себе від мікробів, шляхом використання засобів гігієни.

(У боксі - рідке мило, рушничок, зубна паста, гребінець для волосся, антисептик, носова хустинка, зубна щітка)

Лисичка: Скільки нового я дізналася, все-все звірятам у лісі розкажу, вони будуть в захваті!

Вихователь: Діти, настав час трішки розімʼятися. Давайте станемо в коло і зробимо фізкультхвилинку.

7.     Фізкультхвилинка «Мікроби бояться»

Мікроби бояться, коли я вмиваюсь

(Імітують процес умивання)

Коли рушничком я чистеньким втираюсь

(Діти показують, як вони "втирають рушничком обличчя")

Коли мию руки - звичайно, із милом,

(Зображують старанне миття рук)

Коли тру у ванні мочалкою тіло.

(Показують, як користуються мочалкою під час купання)

Як тільки відкрию кватирку в кімнаті -

(Крок уперед - малята "відкривають уявне вікно")

Вони починають щодуху тікати,

(Швидкий біг із виразом остраху на обличчі)

Бо свіже повітря корисне для мене,

Інфекціям же, навпаки, - неприємне!

(Хитають головою, скривившись)

Не люблять мікроби всі вимиті фрукти,

(Діти зображують миття фруктів під краном)

І якісні страви, і свіжі продукти,

(Імітують процес їжі ложкою)

Зарядка і спорт, гартування й режим -

(Імпровізовані фізкультурні рухи)

все це аж до жаху огидливе їм!

(Малята присідають і закривають обличчя руками)

8.     Творче завдання «Настрій мікроба»

Лисичка: Діти, ви мені скільки всього розповіли, я все перекажу мешканцям лісу, та у лісових мешканців багато домашніх турбот. Давайте ми з вами виготовимо для них у подарунок листівки, як нагадування, про те, що потрібно берегтися від мікробів?

У кожного з вас є зображення мікроба, але у нього не намальоване обличчя, ніщо не показує нам настрій мікроба. Та перед вами є 3 варіанти для створення обличчя – кружечки, які показують емоції: радість, сум і злість. Ваше завдання – обрати мікробу такий настрій, як зараз у вас, в кінці нашого заняття.

(Виконання роботи дітьми, схвальний аналіз та вручення)

Лисичка: Я вам вдячна за цікаве заняття, мені вже час повертатися у ліс. Та я хочу, щоб ви взяли від мене подарунок – яблучка. Але перед тим як їх куштувати, не забудьте їх ретельно помити.

9.     Підсумок заняття

Вихователь:

-Діти, хто завітав до нас на заняття?

-Про що ми говорили з Лисичкою?

-Як називається прилад, за допомогою якого ми можемо побачити мікроби?




Художня праця: теорія та практика

1. Теоретичні аспекти у сучасній подачі
2. Перспективне планування художньої праці


Шалва Амонашвілі: про бешкетників і не тільки...

1. "Бийте на сполох, якщо дитина не бешкетує"
2. 7 мудрих порад у вихованні
3. Про дітей, батьків і наші взаємини

Досліди та експерименти

Ідеї для розширення можливостей проведення дослідницько-експериментальної діяльності у ЗДО можна знайти, перейшовши за посиланням:

Дидактична гра "Великий-маленький"










Більше моїх розробок Ви можете знайти на порталі "Всеосвіта", перейшовши за посиланням: https://vseosvita.ua/user/id659135

Папка-пересувка у роботі з батьками

Звичайно, папка-пересувка не є самостійним сегментом співпраці ЗДО і родини, адже достименно невідомо який відсоток батьків цікавиться змістом таких папок. Навіть при максимально актуальній темі, грамотній подачі неможливо забезпечити правильне практичне використання отриманих теоретичних знань. Проте дана форма співпраці гармонійно доповнює знання, які отримують батьки у формі спостережень за дітьми, індивідуальних консультацій вихователя та батьківських зборів.

Саме тому, робота над  папкою-пересувкою з боку вихователя має підпорядковуватися чіткому алгоритму дій:
1. Вибір актуальної теми 
Це може бути довідка про свято, яке наближається або розкриття питання, яке турбує більшість батьків та стосується безпосередньо виховання дошкільника.
2. Грамотне оформлення
Включимо сюди адаптивність термінології до рівня сприймання батьків; м*який але виразний дизайн; оптимальну кількість сторінок: 6-8; а також стиль та розмір шрифта, які легко читаються на відстані  до 50 см. від очей
3. Вдалий час для анонсу чи презентації матеріалу
Це не безглуздий пункт, повірте - є відсоток батьків, які не бачать зміни папок-пересувок і це явище, до якого ми маємо бути готові. Тому найкращим способом презентації є анонс у батьківській Viber-групі або доречний відступ в індивідуальній бесіді.

Тож давайте використовувати вчасно оновлювати папки-пересувки та реально оцінювати можливості їх проствітницької роботи серед батьків.

Консультація "Вихід з карантину"

Дидактична гра "Прилуки: інфраструктура мого міста"









Перелік казок для роботи з дітьми різних вікових груп, можливий варіант використання - підказка для батьків (надсилання у Viber-групу) під час карантину




Ось такий  адвент календар я запропонувала батькам своїх вихованців для урізноманітнення "карантинних" буднів. 


Пропоную Вашій увазі дидактичну гру "Парні картинки"
























Коментарі

  1. ГРА - СУПЕР! Діти у захваті😊

    ВідповістиВидалити
  2. Дидактична гра "Прилуки: інфраструктура мого міста" прекрасна. Із задоволенням буду використовувати у своїй роботі. Дякую!

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Найчастіше читають:

Відеозаняття "Навчаємо Кнопу"

Робота на платформі Blogger

Казка як інструмент виховання

Будні під час карантину